Totalul afișărilor de pagină

Persoane interesate

joi, 29 decembrie 2016

Proiect peisagistic pentru Radio France Internationale

 Într-o dimineață am primit un telefon de la Radio RFI ( Radio France Internaționale).
    Aveau nevoie de un profesionist în materie de amenajări spații verzi și un proiectant peisagist foarte priceput să le salveze zona de relaxare.

Proiect Radio France Internationale / Project Radio France Internationale Ca orice Inginer Horticol, mă pregătesc temeinic: - una bucată agendă, una bucată telefon, una bucată salopetă, bocanci de muncă și cam atât.                                      Plecăm din timp, deoarece punctualitatea inseamna respect.
      Cine își imaginează că în acest domeniu, vă purta costum sau că va avea mult timp liber ESTE NEBUN.

Când ajungem  la viitoarea posibila lucrare, primul lucrul pe care îl facem este să spunem: - Bună dimineața! (doar suntem niște grădinari cu educație), ne prezentăm, apoi o mică strângere de mână.


       Recomand o discuție de 15 - 20 de minute unde să se tatoneze terenul. Grădinarul trebuie să pună întrebări ca să știe cu cine are de a face, dar totodată va trebui să și răspundă la întrebările clientului.
   În aceste 20 de minute, ambele parți își vor da seama dacă vor exista probleme de comunicare sau nu.

     Dupa stabilirea compatibilitatii sociale urmeaza intrebarile legate de lucrare. Îi spunem ce este realizabil din ceea ce-si doreste. Îl întrebăm cum vede rezultatul final și îi explicăm cum vedem noi finalul lucrării. Întrebăm ce părere are despre ceea ce îi propunem, dacă este de acord cu ceea ce recomandăm si unde este dispus să facă compromisuri sau la ce ține neapărat să rămână.
      Nu uitați să argumentați logic și cu un limbaj normal tot ceea ce îi recomandați.
       Ultimă întrebare pe care o puneți este bugetul alocat acestei lucrări, urmand negocierea lui.


Proiect Radio France Internationale / Project Radio France Internationale


  În timpul discuției ne notam tot ceea ce s-a vorbit. Urmeaza discutia cu Arhitectul Peisagist (asta dacă nu este de față). Peisagistul trebuie să facă 3 proiecte - primul va reprezenta ideile clientului.
                                                                                  -  al doilea proiect este viziunea specialistului
                                                                                   - iar ceea de a treia variantă (de obicei, cea mai buna varianta) va fi un compromis între cele două părți.


Arhitectul peisagist recomandat de mine este: http://karmenbejanlandscape.blogspot.co.uk/
Am lucrat cu ea în trecut la câteva lucrări: este o persoană care știe ce face,este plină de viață si are un talent innascut pentru această meserie. 

      După ce se alege varianta, se face un deviz clar și concis. Devizul trebuie să conțină toate etapele lucrării și toate materialele ce vor fi folosite. DACA nu face clientul schimbări, suma negociată nu se mai modifică.

Spor la treabă!

Proiect Radio France Internationale / Project Radio France Internationale


Sfaturi pentru clienți:
  1. cei care întârzie la întâlnire, nu sunt serioși;
  2. cei care nu sună în caz de intarziere (10-15 minute din cauza traficului din București-uneori chiar mai mult) nu sunt serioși;
  3. dacă așteptați mai mult de 45 minute, căutați-vă alt expert;
  4. cei care vin cu haine exagerat de scumpe sau mașini de lux la negociere, vor să vă impresioneze și să vă ceară mai mulți bani;
  5. dacă în primele 15 minute persoana nu vă este simpatică - mai încercați și cu altă firmă de spații verzi;
  6. vedeți dacă este receptiv la ideile dumneavoastră - nu trebuie să vă impună inginerul ce veți avea în curte;
  7. dacă nu argumentează ce vă propune,nu este un bun meseriaș;
  8. dacă vi se pare ilogic ceea ce vă propune sau explicațiile sunt trase de păr, încearcă să va umfle factura;
  9. suma de bani negociată nu se mai modifică (decat in cazul modificarii devizului), numai șarlatanii fac așa ceva;
  10. dacă auziți expresii precum: ''pentru că așa zic eu'', ''eu sunt expertul aici'' - nu are explicați logice și nu știe meserie;
  11. trebuie să termine lucrarea în timp - seriozitate.


Proiect Radio France Internationale / Project Radio France Internationale

Sfaturi pentru colegii mei:
Proiect Radio France Internationale / Project Radio France Internationale

  1. clienții care vor să te impresioneze cu ceea ce au sunt riscanți, fii vigilent;
  2. dacă te întâmpină cu lipsă de respect, întoarce-le spatele și pleacă;
  3. dacă ai un sentiment prost în primele 15 minute, pune mai multe întrebări până clarifici situația;
  4. dacă nu ești pe aceeași lungime de undă cu clientul - retrage-te din negociere;
  5. când clientul ''știe mai bine ca tine'' - plecă, lasă-l să își facă singur;
  6. dacă nu vor să îți accepte opiniile - sunt clienți dificili;
  7. dacă întârzie cu banii sunt țepari;
  8. nu accepta să modifice proiectul fără să plătească - nu se muncește pe gratis;
  9. ultima tranșă de bani se cere înainte de finalul lucrării - am avut țepe în valoare de 3,500 euro;
  10. clientul care e veșnic nemulțumit - închide contractul și caută altă lucrare;
  11. dacă nu acceptă suma propusa de tine din prima - o să fie un client dificil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu